10 КЛАС. УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВОТВОРЧИЙ ПРОЦЕС (1917 – 1921 РР.)


І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

  1. У відповідь на жовтневий переворот у Петрограді Центральна Рада проголосила

А) І Універсал               б) ІІ Універсал        в) ІІІ Універсал          г) IV Універсал

  1. Проголошення радянської влади з’їздом Рад у Харкові відбулося

А) 4 грудня 1917 р.    б) 12 грудня 1917 р.  в) 22 січня 1918 р.

  1. IV Універсал Центральної ради проголошував

А) Українську Народну Республіку у складі федеративної Росії

Б) створення Центрального Виконавчого Комітету

В) Українську Народну Республіку самостійною, незалежною, суверенною державою

  1. Які війська мали окупувати Україну внаслідок укладення Берестейського договору

А) війська Антанти    б) Добровольча армія А. Денікіна   в) війська Німеччини та Австро-Угорщини

  1. Яку назву мала держава П.Скоропадського

А) Західноукраїнська Народна Республіка   Б) Українська Держава     В) Українська Народна Республіка

  1. З якою метою було створено Директорію

А) з метою боротьби з більшовицькою навалою

Б) з метою керівництва антигетьманським повстанням

В) з метою очищення України від австро-німецьких військ

  1. Президентом ЗУНР було обрано

А) Д.Вітовського                   б) К.Левицького                    в) Є.Петрушевича

  1. Головною складовою аграрної політики у часи воєнного комунізму стала

А) продрозкладка      б) мілітаризація                    в) централізація

  1. Раду Народних Комісарів УСРР у 1919 р. очолив

А) Г.Петровський     б) Х.Раковський                     в) Ю.Тютюнник

  1. Наймасовіший селянський рух в Україні очолив

А) Н.Махно     б) Зелений                  в) С.Петлюра

  1. Антиукраїнську політику великодержавного шовінізму було здійснювано під час

А) наступу військ Врангеля                  Б) Денікінського режиму              в) воєнного комунізму

  1. Радянсько-польська війна 1920-1921 рр. завершилася підписанням

А) Ризького миру                   б) Варшавської угоди                       в) Старобільської угоди

ІІ. Пояснити терміни і поняття.

Автономія, воєнний комунізм, «білий терор», Директорія

ІІІ. Пояснити роль особи в історії.

В.Винниченко, П.Врангель, Д.Вітовський

 

  1. IV. Робота з історичним документом:

«Коли оратор назвав моє прізвище і сказав, що пропонує проголосити мене гетьманом, вся маса людей, як одна людина, встала і гучними криками почала висловлювати своє співчуття… Я сказав, що владу приймаю, що мені дорога Україна, що владу беру не заради себе, а щоб принести користь змученому народу…»

Запитання для аналізу документа:

  • Хто є автором даного документу?

  • Про які події йдеться в документі?

  • Коли відбулися події, описані в документі?

  • Що спричинило ці події?

  • Чому автор називає народ «змученим»?

  • Яку мету ставив перед собою герой документа під час тих подій?

  • Чи вдалося герою документа здійснити задумане?

  • Чи щирим, на вашу думку, є автор документа, пояснюючи свої мотиви прийняття влади?


16 thoughts on “10 КЛАС. УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВОТВОРЧИЙ ПРОЦЕС (1917 – 1921 РР.)

  • Car & Automotive

    Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll certainly comeback.

Коментування заборонено